Vragen of reserveren? (010) - 422 00 11

>>Onvergetelijke nieuwjaarsborrel? 5 tips voor ee...

Onvergetelijke nieuwjaarsborrel? 5 tips voor een geslaagd evenement!

Terug naar het overzicht
Onvergetelijke nieuwjaarsborrel? 5 tips voor een geslaagd evenement!

Zo rond de feestdagen volgen de eindejaarsborrels en Kerstborrels elkaar in rap tempo op. Bij Lommerrijk merken we dat veel bedrijven ervoor kiezen om hun bedrijfsborrel over de feestdagen heen te tillen en aan het begin van het nieuwe jaar met de medewerkers te proosten.

Een nieuwjaarsborrel is niet alleen praktisch om de plannen voor komende tijd door te nemen…als u het goed organiseert kan het ook een onvergetelijke start van het nieuwe jaar zijn waar nog lang over nagepraat wordt!

Wij geven u graag 5 tips voor het organiseren van een onvergetelijke nieuwjaarsborrel!

1   De locatie

Waar wilt u de borrel houden? Het kan een goedkope optie zijn om dit binnen het eigen bedrijf te doen. Deze locatie is vertrouwd en volledig naar eigen wens in te richten. Denk er wel aan dat inkoop, schoonmaak en het inhuren van apparatuur, entertainment, etc. volledig zelf geregeld dient te worden en vaak meer tijd kost dan verwacht en onverwachte kosten met zich mee kan brengen.

Een externe locatie kost geld, maar blijkt onderaan de streep vaak iets voordeliger. U heeft het gemak dat alle expertise en  faciliteiten aanwezig zijn en u kunt vaak een all-in prijs afspreken. Bovendien zit u achteraf niet met de rommel en met restanten drank en hapjes.

2   Wanneer

De kans is groot dat een deel van uw gasten kinderen heeft. Plan de nieuwjaarsborrel daarom niet in de eerste week van het jaar. De scholen hebben dan nog vakantie.

Ook de dag van de week is niet onbelangrijk. Bewezen is dat de vrijdagavond door werknemers vaak als minder prettig ervaren wordt voor een borrel met collega’s…wellicht omdat in gedachten het weekend dan al begonnen is. De donderdagavond is een mooi alternatief voor de nieuwjaarsborrel. Bovendien geeft dat de gelegenheid om de volgende dag bij de koffiemachine terug te blikken op de geslaagde avond.

3   Welke gasten

Wie nodigt u uit voor de nieuwjaarsborrel? Alleen medewerkers? Of ook partners? En wellicht zelfs uw klanten? Het voordeel van een personeelsborrel is dat u als team aan het nieuwe jaar begint. Aan de andere kant is het uitnodigen van partners ook leuk om elkaar eens écht wat beter te leren kennen in informatieve setting. Dit laatste geldt ook voor het uitnodigen van klanten. Het geeft u de mogelijkheid om de relatie met uw klanten te versterken zonder dat er direct zaken gedaan worden.

Laat uw gasten zich wel inschrijven, zodat u zeker bent van het aantal personen. Het weten van exacte aantallen kan bij de inkoop of bij het afnemen van arrangementen op een externe locatie flink wat geld schelen.

4   De invulling

Is de nieuwjaarsborrel een geschikt moment voor jaarcijfers en presentaties? Nee! Het is een veelgemaakte fout om dit in de nieuwjaarsborrel te verwerken. Echter, zie de borrel liever als een bedankje naar uw medewerkers en plan op een ander moment een vergadering om de cijfers te bespreken. Natuurlijk is het absoluut een leuke aanvulling als de directie een praatje doet…maar hou het luchtig en meer als dankwoord.

Plan de borrel ook kort en krachtig. Drie uur is prima…zo stopt u op het hoogtepunt van de avond en voorkomt u dat de sleur in de avond komt.

5   Het thema

U zou er misschien in eerste instantie niet gelijk aan denken, maar een onvergetelijke nieuwjaarsborrel verdient een duidelijk thema! Niet alleen omdat het extra sfeer geeft als gasten massaal aan de dresscode voldoen, maar u maakt het zich ook een stuk makkelijker bij het bepalen van de (aankleding van de) locatie, de hapjes en drankjes, de entertainment en de uitnodiging. Het hoeft geen ingewikkeld thema te zijn of een grote poppenkast te worden, een kleur kan al een thema zijn. Zeker is wel dat het de avond nog meer beleving geeft.


Tot slot...

We hopen dat u met behulp van deze tips ook de inspiratie heeft gevonden om een onvergetelijke nieuwjaarsborrel te organiseren! Wilt u toch nog wat hulp bij het organiseren? Bij Lommerrijk denken we graag met u mee over uw perfecte evenement! Vul hier uw gegevens in en we nemen contact met u op.